Witte bergtoppen, groene meren, blauwe gletsjers - Reisverslag uit Torres del Paine, Chili van Shaula en Bas - WaarBenJij.nu Witte bergtoppen, groene meren, blauwe gletsjers - Reisverslag uit Torres del Paine, Chili van Shaula en Bas - WaarBenJij.nu

Witte bergtoppen, groene meren, blauwe gletsjers

Door: Shaula en Bas

Blijf op de hoogte en volg Shaula en Bas

09 November 2010 | Chili, Torres del Paine

Dag allemaal,

Hier een berichtje uit het prachtige Torres del Paine, een schitterend natuurpark in Chileens Patagonie, genoemd naar de drie steile bergtoppen (de Torens van Paine). Vanaf Santiago zijn we gevlogen naar Punta Arenas en vervolgens hebben we de bus genomen naar in eerste instantie Puerto Natales en vervolgens Torres del Paine. De dag dat we aankwamen hebben we een korte wandeling langs een van de vele meren in het park gemaakt. De volgende dag hebben we de lange en pittige tocht gemaakt naar de Torres, werkelijk schitterend. Gisteren zijn we met de catamaran het Lago Pehoe (een prachtig blauw meer) overgestoken en hebben we een wandeling naar de Grey Gletsjer gemaakt, wederom fantastisch om te zien. Vandaag hebben we een wat minder heftige wandeling gemaakt.
Morgen nemen we de bus naar El Calafate in Argentinië, waar o.a. de Perito Moreno Gletsjer op ons wacht.
De indrukken van Torres del Paine zijn eigenlijk moeilijk onder woorden te brengen. We zullen proberen in El Calafate wat foto´s te uploaden.
Jullie horen snel weer van ons!

Groetjes,

Shaula en Bas

• 09 November 2010 - 20:53

Ma En Pa Schölzel:

Wilde net de pc afsluiten dacht ik even kijken of er nog een mail is en ja hoor. Wat moet dat mooi zijn daar. Als e de berichten lezen dan stellen wij ons dit helemaal voor. Morgen komt de ergo therapeut voor "lessen"met de scootmobiel.Afgelopen zondag zijn we met oma naar de Griek gegaan. Niet te versmaden. Feyenoord heeft zondag gelijkgespeeld tegen oda en staat thans 14e.
    Kinderen geniet er lekker van.

Groeten en tot mails

• 10 November 2010 - 07:54

Ineke En Ad Nuijts :

Hallo wereldreizigers
    Want dat zijn jullie, wat een belevenissen maken jullie mee en jullie zijn nog niet eens op de helft.
    Die indrukken die wij in 10 vakanties maken doen jullie in een keer
    Prachtige verhalen wij zijn altijd blij als we wat van jullie horen
    Veel plezier nog

• 10 November 2010 - 10:53

Jonan En Els:

Klinkt fantastisch!!!
    ben benieuwd naar de foto's
    Geniet ervan, lieve groetjes x

• 10 November 2010 - 11:26

Liesbeth:

JALOERS!!!!
    Klinkt superleuk, geniet er lekker van!

• 12 November 2010 - 10:03

SvenNicSiljaSies:

Hey Luitjes!! Wat een verhalen zeg. Sven is heel jaloers dat jullie wel in Patagonie zijn geweest en hij niet met z'n eigen nog te bouwen boot :-)
    Hier alles goed, mijn laatste 2 weken van mijn verlof gaan mandag in... ai, zal toch wennen worden. Shanghai gaat door voor Sven, dus die is weg van 20 november tot 10 december.
    ook wel beetje spannend dus, maar erg leuk!
    Geniet daar, zijn erg benieuwd naar foto's (p.s ik heb ook een mooie camera gekregen voor mijn verjaardag ;-)
    x van de familie aan de keizerstraat