Schitterend Rajastan en betoverend Agra - Reisverslag uit Agra, India van Shaula en Bas - WaarBenJij.nu Schitterend Rajastan en betoverend Agra - Reisverslag uit Agra, India van Shaula en Bas - WaarBenJij.nu

Schitterend Rajastan en betoverend Agra

Door: Shaula en Bas

Blijf op de hoogte en volg Shaula en Bas

08 Oktober 2008 | India, Agra

Beste allemaal,

Hier weer een berichtje van ons. Op dit moment bevinden we ons in Agra.
Vanavond reizen we naar Varanasi.
De afgelopen dagen hebben we veel gezien en gedaan, maar vooral ook (op advies van enkele van jullie) uitgerust aan de zwembaden in onze hotels en op de vele mooie dakterrassen van de restaurants.
Zoals we in ons vorige berichtje meldden hebben we in Udaipur paard gereden, een mooie manier om de omgeving en omliggende dorpjes te zien. Ondanks het feit dat we nooit eerder op een paard hadden gezeten, zijn er geen paarden op hol geslagen. De tocht voerde ons langs schitterende pittoreske dorpjes en mooie natuur. Wel was de temperatuur aan de hoge kant, namelijk rond de 38 C.
's Avonds namen we de nachttrein naar Jaipur, de hoofdstad van Rajastan. Dit was aan alles te merken: drukte en chaos op straat (o.a. kamelen, koeien, olifanten, kinderen, honden, katten, autoriksja's, fietsriksja's etc). Het kostte ons enige moeite om ons hieraan aan te passen, maar uiteindelijk waren we er toch wel aan gewend en vonden we onze weg wel. De eerste dag hebben we een kort bezoek gebracht aan het Paleis van de Winden. Hier bevonden zich vroeger de vrouwen van de Maharadja. Daarna zijn we naar het Observatorium van de Maharadja geweest. Hierin bevonden zich o.a. levensgrote instrumenten waarmee de tijd aan de hand van de stand van de zon kon worden berekend tot een nauwkeurigheid van 2 seconden!!
De volgende dag hebben we twee forten bezocht, namelijk het Amber fort en het Jaigarh fort. Het Amber fort was eigenlijk niet echt een fort, maar meer een paleis van de Maharadja. Dit was werkelijk schitterend. Gelukkig hadden we een goede gids, zodat alles een beetje begon te leven voor ons.
Het Jaigarh fort was echt een fort, waar de soldaten van de Maharadja verbleven. Ook dit was de moeite waard.
Gisteren gingen we met de trein naar Agra, bekend van het Agra fort, maar vooral toch bekend vanwege de Taj Mahal. Nadat we waren aangekomen eerst even lekker bijgekomen aan het zwembad, maar aan het eind van de middag was het weer tijd voor actie: een bezoek aan de "baby-Taj" (een soort van kleine uitvoering van de Taj Mahal) en daarna de zonsondergang bekeken aan de oevers van de rivier met uitzicht op de Taj Mahal, werkelijk schitterend en romantisch.
Vandaag voor dag en dauw opgestaan, want vandaag stond een bezoek aan de Taj Mahal op het programma. Gelukkig was het nog niet zo druk daar, dus we konden rustig onze tijd nemen om dit nieuwe wereldwonder te aanschouwen. We hadden een soort van gids geregeld die ons wat vertelde over deze tombe en die ons de beste fotolokaties toonde. Wel hield hij er een superstevig tempo in, dus toen we van hem af waren hebben we alles nog een keer bekeken. We denken allebei dat dit wereldwonder een van de mooiste dingen is die we ooit hebben gezien. Vervolgens hebben we nog een kort bezoek gebracht aan het Agra fort, maar aangezien het zo bloedheet was, hebben we dit bezoek kort gehouden.
Verder zijn de souvenirverkopers hier redelijk van het niveau Egypte, dus heel irritant!
Vanavond gaan we met de nachttrein naar Varanasi, op weg naar nieuwe avonturen......

Heel veel groetjes en tot later,

Shaula en Bas

• 08 Oktober 2008 - 08:23

Chantal:

Hey Shau en Bas,

Jullie maken ook wel een hoop mee he met die vakanties van jullie! Super hor! Ben erg jaloers, want heb ook zo'n zin om op vakantie te gaan.. Hoop dat het met jullie huisje ook goed gaat!!

Nou geniet van alle koeien en kamelen ;) kom heelhuids terug en hopelijk tot snel..

Liefs Chantal

Ps. Leuk dat jullie mij hebben toegevoegd om de reisverhalen te lezen. Erg leuk!!!

• 08 Oktober 2008 - 09:56

Kirsten:

he Shaula en Bas,

Wat een verhaal! Geweldig om te lezen wat jullie allemaal aan het ondernemen zijn. Bizar dat jullie nu in zo'n ander leven zitten. Hier gaat alles gewoon door hoor. Zoals je ziet heb ik zelfs tijd om het verhaal te lezen en iets te typen ;-)
    Kijk weer uit naar het volgende verhaal.

Liefs

• 08 Oktober 2008 - 10:22

Ylian:

Lieve Bas en Shaula,
    Wat klinkt het fantastisch, de Taj Mahal! Geniet van jullie reis en ik ga zeker snel bellen als jullie weer terug zijn.
    Ylian

• 08 Oktober 2008 - 11:23

Barbara:

Klinkt allemaal weer super, geniet ervan!
    groetjes!

• 08 Oktober 2008 - 11:41

Claudia:

Hey Shaula en Bas,

Klinkt erg goed allemaal! Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken! IK hoop dat jullie ook nog een beetje aan uitrusten toekomen! Na, of beter gezegd tijdens, een verbouwing op vakantie gaan is niet echt relaxed volgens mij! Even afzien dus maar dan heb je ook wat! Ik wordt er een beetje jaloers van, ben ook erg benieuwd naar de foto´s. Geniet er nog van!

Groetjes,

Claudia

• 08 Oktober 2008 - 11:49

Joenie:

Hellowa,
    Ja kijk ik ben weer helemaal terug ik kan me het weer helemaal voor de geest halen, goed van jullie om af en toe ook eventjes te relaxen vooral zo blijven doen

Greetz
    JOENIE

• 08 Oktober 2008 - 15:41

Ineke En Ad Nuijts :

Hoi kinderen
    Wij zijn blij dat jullie het naar je zin hebben Is het echt zo mooi en valt de drukte niet tegen De Taj Mahal zal best de moeite waard zijn Kijken jullie uit naar Nepal
    Hoe lang blijven jullie nog in India
    Wij Yordy en ik gaan vanavond weer werken in jullie huis aan jullie keuken
    Wij zullen wel werken hoor
    En overigens het bier is op hoe moet dat nou
    Alle gekheid op een stokje wij hopen dat jullie nog een fijne tijd hebben maar vergeet ons a.u.b. niet regelmatig een berichtje te sturen al is het maar heel kort Wij willen graag weten dat alles goed gaat

Groetjes mama en papa

• 08 Oktober 2008 - 16:24

Yordy & Charlotte:

Hi mensen van het betere leven ;)

Super om jullie mooie en leuk geschreven verhalen te lezen!!

Het klinkt allemaal erg mooi, zijn benieuwd naar de foto's.

Ik ga straks op de manege paardrijden, zal wel heeel anders zijn als wat jullie hebben gedaan...

Nemen jullie nog een lief straathondje voor ons mee ;)

Tot het volgende bericht maar weer!
    Veel vakantieplezier

Een dikke kus van Yordy en Charlotte

• 09 Oktober 2008 - 09:46

Ma En Pa Scholzel:

Hoi vakantiegangers,
    hardstikke leuk altijd die reisverhalen van julle.Als we het zitten te lezne maken we ons er gelijk een voorstelling bij. Geniet er maar van!!
    Erg leuk het sms-je voor de verjaardag van Annemarie. Helaas is die niet zo gegaan zoals het moest Maar op die ochtend was ge Ac dicht ivm. een vergadering van de begeleding. Annemari kwam uit bed met de mededeling dat ze 'een beetje verdrietig'was. Wven daar na escaleerde het zó erg, haren getrokken, begeleidster gebeten, stoel gegooid en zich zo had verwond in haar gezicht(met di. builen) dat er nu ook een tand los zit. Kunnen we morgen, vrijdag 10-10, naar de tandarts .
    We zijn tóch msar even naar haar verjaardag gegaan woensdag-avond endat vond ze tocht wel leuk. Martien belde haar ook even . Toen we naar huis gingen leek alles weer beter te gaan.
    Volgende week ga ik weer wat in jullie tuin doen.
    Kinders geniet er maar lekker van.
    Groeten ma en pa scholzel

• 10 Oktober 2008 - 20:49

Ralph:

He hoi daar,

Klinkt allemaal weer erg stoer hoor! Veel plezier daar.

Groetjes,

Ralph

• 12 Oktober 2008 - 11:48

Johan En Els:

Zo te lezen hebben jullie weer een prachtige vakantie, mooi land en dus mooie foto,s. ik ben erg benieuwd. nu zitten jullie inmiddels in Nepal heb ik vernomen.Ben benieuwd wat jullie hier gaan beleven. groetjes Joel