Mystiek Varanasi en magische Mount Everest - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Shaula en Bas - WaarBenJij.nu Mystiek Varanasi en magische Mount Everest - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Shaula en Bas - WaarBenJij.nu

Mystiek Varanasi en magische Mount Everest

Door: Shaula en Bas

Blijf op de hoogte en volg Shaula en Bas

13 Oktober 2008 | Nepal, Pokhara

Beste allemaal,

Inmiddels zijn we aangekomen in Nepal. Na ons laatste berichtje zijn we vanuit Agra naar Varanasi (nog in India) gereisd. Dit is de heiligste in heel India. Het was een fantastische ervaring. We hebben veel geleerd over het Hindoeisme en de Indiase cultuur. Zo hebben we bijvoorbeeld een crematorium aan de oevers van de heilige Ganges bezocht, erg indrukwekkend. Verder hebben we vanaf de rivier verschillende ceremonies gezien. We waren erg bevoorrecht, omdat er op dat moment een festival aan de gang was. Tenslotte hebben we in de stad nog enkele Hindoeistische en Boeddhistische tempels bezocht.
Eergisteren zijn we vanuit India naar Kathmandu in Nepal gevlogen. Na de nodige stempels en invullen van formulieren, werden we in Nepal verwelkomd met een prachtige bloemenkrans. De temperatuur bleek een stuk aangenamer te zijn in Nepal, overdag zo'n 25 graden, beter dan de 35 graden in India.
Dezelfde dag hebben we de Bodnath stupa bezocht. We waanden ons weer helemaal in Tibet. De hele sfeer die daar hing deed ons terug verlangen naar Lhasa.
De volgende dag vroeg opgestaan, want we hadden een Mountainflight geboekt, hetgeen inhield dat we een vlucht gingen maken naar de Mount Everest en een achttal andere sneeuwtoppen van 7000-8000 meter hoog. De vlucht was echt geweldig, we mochten zelfs vanuit de cockpit foto's maken. Verder die dag nog enkele andere bezienswaardigheden bezocht. 's Avonds heerlijk gegeten en wat gewinkeld in de gezellige straatjes van Kathmandu.
Vanochtend hebben we de bus vanuit Kathmandu naar Pokhara genomen. Vanaf hier zullen we morgen vertrekken voor een trekking door het Annapurna gebergte.
Na de trekking volgt verder bericht; we gaan nu onze trekkingspullen klaarmaken.

Groetjes,

Shaula en Bas

• 13 Oktober 2008 - 16:38

Charlotte En Yordy:

Hejhej Bas en Shaula,

Wat een belevenissen maken jullie mee daar zeg!

Hier gaat het 'gewone' leventje gewoon door ;) Morgen weer werken...

Vanavond gaan Yordy en Ad naar jullie huisje! Dr vloer afmaken en verder met de keuken.
    Zaterdag hard aan de vloer gewerkt, heeel erg mooi geworden!!

Geniet van jullie vakantie!

Groetjes vanuit het warme (21graden) Etten-Leur.

X Yordy en Charlotte

• 13 Oktober 2008 - 22:14

Ad En Ineke Nuijts :

Hoi kinders

De mount everest dat zal inderdaad indrukwekkend zijn geweest En zeker zo van bovenaf vanuit de lucht gezien Wij zijn benieuwd naar jullie foto's Dat zullen er wel weer duizend zijn
    Doen jullie voorzichtig tijdens de trekking niet van het paadje afgaan hoor je weet niet wat je tegenkomt haha

Groetjes pa en ma

• 14 Oktober 2008 - 07:47

Charissa:

Hé luitjes,

klinkt allemaal erg goed en mooi vooral. Hier gaat alles zijn gangetje, lekker weer gehad dit weekend; ideaal om te MTB'en maar ja, geen fietsmaatjes... Grapje hoor. Geniet lekker!
    Veel liefs, Charissa

• 14 Oktober 2008 - 09:07

Jan En Annelia:

Hallo Shaula en Bas,
    Zo te lezen hebben jullie weer een fantastische reis geboekt. Wat een indrukken doen jullie op en fantastisch dat jullie je ook zo verdiepen in het geloof en de cultuur van het land. Jaloers ben ik zeker als ik lees over jullie vlucht boven de Mount Everest. Wat zal dat indrukwekkend geweest zijn. Ga vooral verder met genieten van alles en we zijn weer benieuwd naar jullie volgend verslag.
    Groetjes Jan en Annelia

• 14 Oktober 2008 - 09:59

Marijke:

Hey Shaula en Bas,

wat gaaf allemaal zeg! ook een beetje uitslapen he? T is tenslotte vakantie.....

groetjes, Marijke

• 14 Oktober 2008 - 09:59

Barbara:

Hoi Shaula en Bas,
    Klinkt weer geweldig! Geniet er lekker van en doe voorzichtig tijdens de trekking.
    Veel plezier!

• 14 Oktober 2008 - 15:19

Ine En Peter Nuijts:

Hi Shaula en Bas,

zo te lezen maken jullie weer geweldige dingen mee.
    wat je schreef over India
    kan ik me nog goed voorstellen,vooral de drukte en het verkeer.Ook het eten vond ik aldijd lekker.Ine en ik leven met jullie mee en we wensen jullie nog een mooie verdere vakantie toe.Groetjes Ine en Peter

• 14 Oktober 2008 - 18:13

Joenie:

Hallo Globetrotters
    Ik geloof dat ik een jaar ofzo terug in de tijd ga als ik jullie verhaal lees....ikke wil weer terug.............

Jeroen

• 14 Oktober 2008 - 18:34

Ma En Pa Scholzel:

Hoi trekkers,
    nou julie beleven nog eens wat in de vakantie. Erg leuk om de verhalen te lezen. Eén ding vonden wij niet zo leuk om in de vakantie te zien het cremeren. Maar de bloemenkrans zal )zeker Shaula) goed staan. Deze week erg druk met andere zaken bezig geweest maar komende week ga ik verder in de tuin
    Donderdag komt Oma ivm de verjaardag van Annemarie die we komende zaterdag vieren.
    groeten ma en pa scholzel