In hogere sferen - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Shaula en Bas - WaarBenJij.nu In hogere sferen - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Shaula en Bas - WaarBenJij.nu

In hogere sferen

Door: Shaula en Bas

Blijf op de hoogte en volg Shaula en Bas

19 Oktober 2008 | Nepal, Pokhara

Beste allemaal,

Hier ons laatste berichtje uit Nepal. Gisteren zijn we teruggekomen van onze trekking in het Annapurna gebergte. We zijn met een gids en drager voor vijf dagen op pad geweest. De eerste twee dagen bestonden met name uit klimmen. Van ongeveer 1300 meter klommen we naar uiteindelijk 3200 meter. Het hoogtepunt was de zonsopkomst vanaf Poon Hill, met uitzicht op de sneeuwtoppen van soms wel meer dan 8000 meter hoog. Het klimmen was soms best pittig, maar met name het dalen leverde de nodige spierpijn op. Toch werden we beloond met schitterende uitzichten en natuur tijdens de trekking of vanuit de trekkershutten waar we overnachtten. Gisteren lekker uitgerust van de inspanningen en genoten van het mooie weer.
Vandaag de dag begonnen met een boottocht op het meer. Vanaf het meer hadden we een schitterend uitzicht op de sneeuwtoppen in de omgeving. Vervolgens zijn we wezen paragliden. Echt supergaaf, je hebt echt het gevoel dat je kunt vliegen!!
Morgen gaan we met de bus naar Chitwan, waar zich een natuurpark bevindt. We gaan daar o.a. een safaritocht op een olifant, een junglewandeling en een kanotocht maken. Daarna vliegen we weer naar huis. We willen jullie allemaal bedanken voor de leuke reacties. We hebben alles met plezier gelezen.

Veel groetjes, Shaula en Bas

• 19 Oktober 2008 - 17:11

Ineke En Ad Nuijts :

Hoi kinderen wat een belevenissen die jullie meemaken
    Vliegen over de mounteverest uitzichten en zonsopgangen naar het Anapurna gebergte Het kan maar niet op en dan ook nog een safarie tocht op een olifant, mijn god kun je dat allemaal wel goed verwerken
    Wij zijn blij dat het jullie goed gaat en wij zien uit naar zaterdag, de dag dat jullie thuiskomen, vandaag zijn we met Opa in jullie huis gaan kijken, hij wilde graag de vorderingen zien.
    Heel veel groetjes van mama en papa

• 20 Oktober 2008 - 08:40

Jan En Annelia:

Wat een indrukken! Jullie hebben maanden nodig om dit allemaal te verwerken lijkt me. Geniet nog even van al het moois en wij wensen jullie een goede thuisreis!
    Groetjes Jan en Annelia

• 22 Oktober 2008 - 12:21

Annelies:

Wat een geweldige verhalen.. dit kunnen alleen maar ontzettend mooie plaatjes betekenen. Ik kijk uit naar de foto's en de live verhalen :)
    Fijne terugreis!
    Liefs,